poniedziałek, 16 grudnia 2013

Drożdżówki z serem

Ostatnio mamy nowy zwyczaj zjadania na podwieczorek drożdżówek z serem. Więc znalazłam ten super przepis, który stał się hitem. A chłopcy co chwila proszą mnie o te pyszne drożdżówki domowej roboty, więc robię i objadamy się nimi wszyscy.  

Przepis pochodzi z mojego z mojego ulubionego bloga na słodkości Moje wypieki.





Składniki:
ciasto:
500 g mąki pszennej
21 g suchych drożdży lub 42 g świeżych ( ja użyłam świeżych)
20 g miodu
2 jajka
250 g mleka
1/2 łyżeczki soli
75 g miękkiego masła


nadzienie serowe:
4 łyżki miękkiego masła
1/2 szklanki cukru pudru
1 żółtko
1 łyżka cukru waniliowego
400 g sera twarogowego



Przygotowanie:
Wymieszać mleko, miód i 2 jajka. Dodać mąkę wymieszaną z drożdżami. (ze świeżymi wcześniej zrobić rozczyn), miękkie masło i sól. Wyrobić gładkie ciasto. Pozostawić w ciepłym miejscu, przykryte, do podwojenia objętości.
W międzyczasie przygotować nadzienie serowe, łącząc i ucierając dokładnie wszystkie składniki.
Po tym czasie z ciasta formować bułeczki (kule, jak na zwykłe bułeczki) masy około 50 - 60 g każda. Odłożyć w ciepłe miejsce na 20 - 30 minut do napuszenia. Używając szklanki z niedużym dnem zrobić w każdej bułeczce mocne wgłębienie, nałożyć do niego nadzienia serowego, ciasto posmarować dla połysku dodatkowym rozbełtanym jajkiem.
Piec  około 20 minut w 200ºC.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz