środa, 27 stycznia 2010

Pulpeciki z cielęciny z makaronem




Szukając pomysłu na dzisiejszy obiad znalazłam na blogu Niny ten przepis, a że wszystkie potrzebne składniki miałam w lodówce zrobiłam go. Więc dziś na obiad były pyszne pulpeciki z cielęciny z makaronem. Nie miałam jedynie makaronu świderki( gdyż najczęściej takiego używam) więc zamieniłam go na makaron spagetti, który bardzo pasował do mięsa.

Składniki:

Pulpety:
500g mielonej cielęciny
1 jajko
2 łyżki startego żółtego sera
3 łyżki kaszy manny
1 łyżeczka soli
duża szczypta czarnego pieprzu

Sos:
1 duża cebula
1-2 ząbeki czosnku
1-2 łyżka oliwy
500 g przecieru pomidorowego
1/2 l bulionu drobiowego lub warzywnego
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka cukru,
sól i pieprz

makaron

Przygotowanie:
Pulpety:
W misce mieszamy wszystkie składniki, następnie formujemy niewielkie kulki (wielkości orzecha włoskiego). Pulpeciki wkładamy do lodówki a w tym czasie przygotowujemy sos.

Sos:
Cebulę i czosnek obieramy i kroimy. W dużym rondlu rozgrzewamy oliwę, na której podsmażamy cebulę i czosnek i chwilę ( uważamy aby czosnek się nie przypalił). Dodajemy następnie przecier pomidorowy i bulion. Doprawiamy cukrem, solą, pieprzem i oregano. Do sosu wkładamy pojedynczo pulpeciki. Zanim nie zmienią koloru na brązowy nie mieszamy gdyż mogą się rozpaść. Gotujemy wszystko na niewielkim ogniu pod przykryciem około 20 minut.
Makaron przygotować z przepisu na opakowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz