czwartek, 18 lutego 2010

Łatwy chleb pszenno-żytni





Dawno nie piekłam chleba więc piekę. Tym razem bardzo prosty przepis na pyszny chlebek, który nie potrzeba dużo naszej pracy a sam rośnie.

Przepis pochodzi z bloga Liski

Składniki:
100 g. mąki żytniej (użyłam typ 2000 czyli razowej)
300 g. mąki pszennej
1,5 łyżeczki soli
2 g. świeżych drożdży
250 mil. wody

Przygotowanie:
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą w misce. Przykrywamy i zostawiamy na 12-18 godzin.
Keksówkę o długości 26-30 cm smarujemy olejem( w przepisie jest też aby wysypać otrębami żytnimi ale ja tego nie zrobiłam). Przekładamy ciasto do blaszki, wierzch posypujemy mąką i znowu odstawiamy do wyrastania (ciasto powinno wypełnić formę do pieczenia w czasie 30-60 minut).
Piekarnik rozgrzewamy do 230 st C.
Na dno wsypać 1 szklankę kostek lodu, ja nalałam wodę.
Wstawiamy wyrośnięty chleb.
Po 10 minutach, zmniejszamy temp. do 210 st C i dopiekamy kolejne 30-40 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz