wtorek, 16 lutego 2010

Zeberka




Ciasto przeze mnie zapomniane, smaczne i proste w przygotowaniu. Ostatnio miałam gości i szukałam przepisu na ciasto z tych składników jakie miałam w domu. Znalazłam ten przepis i przypomniałam sobie że dawno temu robiłam to ciasto bardzo często. Tym razem wykorzystałam przepis z bloga wypiecz wymaluj.

Składniki:
5 jajek
1,5 szklanka cukru
3 szklanki mąki
1 szklanka oleju
2 łyżki kakao
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanki wody mineralnej gazowanej

Przygotowanie:
Jajka ubijamy z cukrem. Do ubitych jajek dodajemy 2,5 szklanki mąki , olej i wodę.
Miksujemy wszystko a na koniec dodajemy proszek do pieczenia.
Ciasto dzielimy na dwie części, do jednej dodać pozostałą mąkę, do drugiej kakao.
Do tortownicy wlewamy na środek po 1 łyżce ciasta na przemian jasnego i ciemnego .
Pieczemy około 1,5 godziny w temp. 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz