piątek, 21 stycznia 2011

Sernikobrownies z malinami




Już jakiś czas temu miałam swoje urodzinki i wtedy dla swojej rodzinki upiekłam pyszny serniczek ze świeżymi malinami, który smakował rewelacyjnie.
Jest to jeden z wielu przepisów które czekają do wystawienia na blogu.

Przepis ten pochodzi z bloga Gotuję bo lubię, który jest często moją inspiracją na coś słodkiego.

Składniki:
Ciasto:
200 g gorzkiej czekolady (najlepiej 70% kakao)
200 g miękkiego masła
200 g cukru pudru100 g mąki
3 jajka

Masa serowa:
500 g sera białego kremowego (np. z wiaderka)
2 jajka
170 g cukru
1 łyżka budyniu waniliowego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Ponadto:
200 g malin (świeżych lub mrożonych)



Przygotowanie:


Ciasto:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i zostawiamy do wystygnięcia. Następnie ucieramy miękkie masło z cukrem i dodajemy jajka. Miksując cały czas powoli dodajemy czekoladę. Na koniec dodajemy mąkę. Polowe ciasta wykładamy do tortownicy.

Masa serowa:
Ser ucieramy z cukrem, jajkami, budyniem i wanilią. Wylewamy na ciasto.

Następnie resztę ciasta wykładamy łyżką (aby nie wymieszać ciasta z serem, gdyż ciasto jest dość gęste) na ser.

Górę posypujemy malinami i pieczemy w temperaturze 175 stopni 60 minut.
Odstawiamy na noc do lodówki.

2 komentarze:

  1. Też robiłam kiedyś. Miałam dylemat : wiśnie czy maliny. Wybrałam wiśnie! Z malinami jeszcze przede mną :) twoje wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Asia :) o wiśniach nie pomyślałam ale też pewnie dobrze taki serniczek smakuje :)

    OdpowiedzUsuń