czwartek, 1 października 2009

Ogórki carry

Może sezon ogórkowy już za nami ale mam chwilkę więc napisze co z nimi robiłam 
Nigdy w życiu  nie robiłam żadnych przetworów, ale w tym roku dostałam dużo ogórków z którymi nie wiedziałam co mam zrobić a że znalazłam kilka przepisów na blogach zrobiłam je i tak zaczęłam bawić się w robienie przetworów.

Pierwszy przepis jaki zrobiłam to ogórki carry z przepisu Oli z bloga

 














Składniki:
2 1/2 kg ogórków
2 łyżki soli 

3 cebule  
1 1/2 szklanki octu 

1 1/2 szklanki cukru
1 szklanki wody
4 łyżeczki mielonego pieprzu 
4 łyżeczki przyprawy curry
4 łyżeczki papryki mielonej słodkiej 

4-5 łyżek pokrojonego zielonego koperku ( ja dawałam zamrożony)


Przygotowanie:
Ogórki obieramy i kroimy w talarki, wkładamy do słoików. 

Ocet, cukier i wode mieszamy razem i odstawiamy na trzy godziny. Po tym czasie zalewę należy zagotować i odstawić do wystygnięcia. Zimną zalewę wlać do słoików.
Wymieszać że sobą pieprz, carry, paprykę i koperek i położyć na wierzch do słoików. 

Słoiki pasteryzować około 5 minut. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz