poniedziałek, 28 grudnia 2009

Pierniczki czekoladowe





Święta, święta i po świętach a ja dopiero teraz wstawiam swoje przepisy na tegoroczne Boże Narodzenie. To wszystko dlatego że za dużo wzięłam na sobie i już czasu dla samej siebie nie znalazłam. I to jest jednym z moich postanowień noworocznych. Troszkę jestem na to zła na siebie bo przepadła mi akcja Świąteczne prezenty gdyż jak co roku wszystkimi słodkimi wypiekami odbarowywałam całą rodzinkę.

Składniki:
250g. mąki
200g. masła
250g. cukru pudru
4 żółtka
1 łyżka śmietany 18%
cukier waniliowy
3 łyżki kakao

Przygotowanie:
Mąkę mieszamy z pokrojonym schłodzonym masłem ( najlepiej wyjęte prosto z lodówki). Dodajemy cukier puder oraz cukier waniliowy, żółtka i śmietanę. Zagniatamy ciasto i dodajemy kakao. Dokładnie mieszamy i wyrabiamy kruche ciasto. Jeśli ciasto nie odlepia się od brzegów miski można dodać mąki a gdy ciasto będzie zbyt gęste można dodać troszkę śmietany. Z ciasta formujemy kulkę i wkładamy ją do lodówki na około 20 min. Po tym czasie wałkujemy ciasto na grubość około 1 cm. i wycinamy różne wzorki foremkami.
Pierniczki pieczemy 20 min. w temperaturze 180 stopni.

Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 01.XII.2009 - 05.I.2010

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz