wtorek, 23 października 2012

Krem z dyni i jabłka


Dynia zagościła w moim domu dopiero w tamtym roku. Próbowałam dużo przepisów na krem z dyni dopiero nie dawno trafiłam na ten przepis. Ten przepis jest rewelacyjny bo szybki i prosty a sama zupa jest przepyszna słodka przemieszana ze smakiem tymianku.
Dzieci jak i mąż strasznie polubili zupę z dyni a ja teraz w czasie sezonu dyniowego im gotuję i sama się nią zajadam.

Przepis pochodzi z bloga
brulion z przepisami.







Składniki:
800g dyni
1 jabłko
1 cebula
2 ząbki czosnku
1,2l bulionu kurczakowi-warzywnego

przyprawy: imbir, pieprz, gałka muszkatałowa, tymianek, sól i pieprz
olej do smażenia


Przygotowanie:
Dynie kroimy w kwadraty, jabłko obieramy i kroimy w drobną kosteczkę.
Cebule i czosnek drobno szatkujemy i zeszklić na odrobinie oleju na patelni. Wsypać przyprawy oprócz soli i pieprzu, mieszamy i podsmażamy razem. Wrzucamy na patelnię pokrojoną dynie oraz jabłko.
Mieszając smażymy razem chwile.
Przekładamy zawartość patelni do garnka. Wlewamy bulion, doprowadzamy zupę do wrzenia, po czym gotujemy około 20-30 minut pod przykryciem na mniejszym ogniu. Zmiksować blenderem oraz zupę przyprawiamy do smaku. Całość zagęszczamy śmietaną.
Krem podaję z grzankami.


Grzanki:
Kromki chleba kroimy w kostkę i wrzucamy na gorącą patelnię i podpiekamy z obu stron.


Przepis podaje w ramach akcji
festiwal dyni

 




4 komentarze:

  1. To jabłko ciekawie brzmi :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie jadłam dyni.
    Twój przepis wydaje się pyyyyszny. Trzeba będzie spróbować :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam krem z dyni, choć z jabłkiem nie próbowałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny :) naprawdę polecam ten przepis, nie raz już go robiłam i cały czas smakujke cudownie :)

    OdpowiedzUsuń