czwartek, 11 października 2012

Szarlotka

Kilka dni temu u mojego synka w przedszkolu był festyn jesienny. A że przedszkole na taką swoją tradycję ze rodzice coś zawsze szykują jakąś przekąskę to i my upiekliśmy pyszną szarlotkę gdyż tematem przewodnim były potrawy z tego co przyniosła jesień.
Ten przepis to jest pierwszy przepis od którego moja przygoda z pieczeniem zaczęła się. Więc mam do niego duży sentyment.



Składniki:
3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1 kostka margaryny
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
5 żółtek

Masa:
1,5 kg. jabłek
cynamon

Piana:
5 białek
1 szklanka cukru


Przygotowanie:
Na stolnicy łączymy ze sobą, siekamy mąkę, proszek do pieczenia i margarynę. Następnie dodajemy żółtka, cukier i cukier waniliowy. Zagniatamy ciasto. Dzielimy ciasto na trzy części. Do jednej części dodajemy kakao. Kulki z ciasta zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na 1 godzinę.
Po tym czasie jedną z białych części rozwałkowujemy i przekładamy na blachę wyłożoną folią aluminiową.
Jabłka z ścieramy na pazurki, na dużych oczkach tarki. Rozkładamy jabłka na cieście i posypujemy cynamonem.
Na jabłka z ścieramy na grubych oczkach tarki drugą kulkę z ciasta białego. Następnie ubijamy białka na sztywną pianę dodając powoli cukier i wlewamy ją na jasne z tarte ciasto. Na samym końcu także na dużych oczkach tarki z ścieramy ciasto kakaowe i kładziemy na pianę z białka.
Szarlotkę pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celciusza  około 1 godzinę i 15 minut.

2 komentarze:

  1. Mam w najbliższych planach upieczenie szarlotki :-) Skorzystam z Twojego przepisu jeśli mogę ;-)
    U nas w przedszkolu też bardzo jesiennie :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dag:) bardzo się cieszę że spodobał ci się mój przepis :) i mam nadzieję że całej rodzince będzie smakowało :)

    OdpowiedzUsuń