niedziela, 14 października 2012

Tarta ze szpinakiem

Jestem tą szczęściarą że tak samo jak ja moja cała rodzinka lubi szpinak w różnych postaciach. Ostatnio "na szybki" obiad zrobiłam pyszną tarte ze szpinakiem. Lubię ten przepis za to że go często zmieniam ( czasem do szpinaku dodaję ser biały. Czasem jak mam więcej czasu sama robie swoje kruche ciasto na spód tarty) a smakuje zawsze w każdej wersji pysznie.






Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego
porcja mrożonego szpinaku
2 - 3 ząbki czosnku
1 jajko
sól
oliwa z oliwek do smażenia


Przygotowanie:
Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i wrzucamy rozmrożony szpinak, chwilę smażymy cały czas mieszając a następnie dodajemy przetarty przez praskę czosnek. Jajko roztrzepujemy widelcem i wrzucamy do szpinaku, chwilę na mniejszym ogniu całą masę szpinakową smażymy co jakiś czas mieszając. Przyprawiamy solą do smaku.
Blachę do tarty wykładamy ciastem francuskim tak aby ciasto pokryło dno oraz boki blaszki.
Na tak przygotowane ciasto wlewamy masę szpinakową. Tarte pieczemy około 30 minut w 200 stopniach.

 

Przepis na tarte ze szpinakiem podaje w ramach akcji ciasto francuskie nawszystkie sposoby.

7 komentarzy:

  1. Szczęściara :-) U nas tylko ja jadam szpinak. Może masz przepis na coś małego z tą zieleninką?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jazz:) mam jeszcze jeden sprawdzony przepis - naleśniki ze szpinakiem w sosie beszamelowym :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Jagoda :) zapraszam do wypróbowania tego przepisu :)

      Usuń
  3. I my lubimy szpinak - wszyscy :-) Mnie nauczył jeść szpinak mąż, a jak ja go już polubiłam to i dla dzieci nie ma z nim problemu :-) A tartę już dawno planuję zrobić, ale jeszcze nie dorobiłam się formy do tarty :-o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dag:) ja na początku jak nie miałam firmy do tarty to robiłam w zwykłej tortownicy :)

      Usuń