środa, 20 czerwca 2012

Chleb pszenny na miodzie

Bardzo dawno nie piekłam chleba więc po dłuższej przerwie piekąc ten pyszny chlebek miałam "stresa" czy mi wyjdzie. Na szczęście chlebek wyrósł, upiekł się i był pyszny wszystkim smakował do ostatniego okruszka. A mi było bardzo miło patrząc ja moja rodzinka zajada się chlebem własnej roboty. To naprawdę motywuje i daje mi że warto posiedzieć e kuchni nocy

Przepis pochodzi z bloga co dziś jemy mamo?











Składniki:

50 g drożdży
1/4 szklanki ciepłej wody
1/2 szklanki wrzątku
2 łyżki miodu
750 g pszennej mąki
1/3 szklanki letniej wody
 1½ łyżeczki soli
1½ łyżki masła




Przygotowanie:

Drożdże rozpuszczamy w ¼ szklanki ciepłej wody i odstawiamy na 5 minut. Do miski wlewamy ½ szklanki wrzątku, dodajemy miód i wszystko dokładnie mieszamy.
Po przestudzeniu dodajemy drożdże i 250 g mąki. Całość mieszamy łyżką. Miskę z ciastem kładziemy na garnku z wrzącą wodą aby wyrosło do podwójnej objętości. Po wyrośnięciu ciasto zbijamy i dodajemy 1/3 szklanki letniej wody (w której rozpuszczamy sól), roztopione masło i resztę mąki. Ciasto dobrze wyrabiamy a następnie  wkładamy do foremki keksówki, przykrywamy ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.
Masło roztapiamy a przestudzonym smarujemy wierzch ciasta.
Chlebek pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180ºC przez 30-40 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz