piątek, 8 czerwca 2012

Ciasto na maślance z rabarbarem i kruszonką

Trzecią moją propozycją dla Was jest z bloga Moje wypieki ciasto na maślance z rabarbarem i kruszonką. Moje ciasto jest trochę zmodyfikowane oczywiście z godnie z przepisem gdyż zamiast maślanki ja użyłam jogurtu naturalnego.










Składniki: 
Ciasto:
1/2 kg mąki luksusowej
3 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka jogurtu naturalnego
1/2 szklanki oleju
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy lub aromat waniliowy do smaku
300 g rabarbaru

Kruszonka:
50 g masła
10 łyżek mąki
4 łyżki cukru
1 cukier waniliowy



Przygotowanie:
Ciasto:

Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywną masę. Cały czas ubijając, dodawać stopniowo cukier i cukier waniliowy. Następnie dodajemy po kolei żółtka, cały czas ubijając. Powoli dodajemy olej i ubijać.

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Na zmianę dodajemy do ciasta jogurt naturalny i przesianą mąkę, cały czas miksując.

Kruszonka: 
Wszystkie składniki wyrabiamy palcami, by powstała kruszonka.

Ciasto wykładamy do dużej formy wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Na górę kładziemy pokrojony rabarbar i obsypujemy kruszonką.
Pieczemy około 1 godziny w temperaturze 180 ºC. Studzimy i posypujemy cukrem pudrem .



1 komentarz:

  1. Mmmmmmmm smakowicie wygląda:)Uwielbiam takie "bezmasowe" ciasta:)

    OdpowiedzUsuń