poniedziałek, 2 listopada 2009

Ekstrakt waniliowy




Nie sądziłam że tak łatwo i prosto robi się ekstrakt waniliowy. Na kilku blogach znalazłam przepisy i sama postanowiłam go zrobić. Będzie idealny na świąteczne wypieki.
Przepis pochodzi z bloga Moje wypieki

Składniki:
3 strąki wanilii
1 szklanka wódki (można również użyć brandy lub rumu, z tym ostatnim smak będzie słodszy)
szklany słoiczek, butelka (z zakrętką)


Przygotowanie:
Strąki wanilii przeciąć wzdłuż na pół (ale nie do końca, końcówki pozostawić złączone - nie pytajcie mnie czemu, być może dlatego, by ziarenka nie wypadały;), nie wyskrobywać nasionek!, umieścić w słoiczku (można strąki przeciąć na pół, gdyby nie chciały się zmieścić w buteleczce). Nalać wódki, do całkowitego przykrycia strąków. Zamknąć butelkę, trzymać w chłodnym, ciemnym miejscu (ale nie w lodówce), co jakiś czas energicznie wstrząsając.
Już po tygodniu ekstrakt nabierze ciemniejszej barwy, jednak po dwóch miesiącach osiągnie pełny aromat i wtedy można go używać. Można przechowywać przez lata. Jeśli połowę ekstraktu zużyjecie, warto uzupełnić buteleczkę alkoholem i trochę poczekać, do wzmocnienia aromatu.
Uwaga: nie dodawać ekstraktu do gorących płynów, ponieważ alkohol wyparuje razem z częścią aromatu z wanilii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz